فیلم The first grader

فیلم The first grader در یک مدرسه ابتدایی کوهستانی در کنیا است که صدها کودک برای فرصتی برای آموزش رایگان که اخیراً توسط دولت کنیا وعده داده شده است آماده می شوند. هنگامی که یکی از متقاضیان جدید به درب مدرسه می کوبد باعث حیرت می شود! او ماروژ (الیور لیتوندو) ، یک جانباز پیر در دهه هشتاد سالگی است که ناامید است در این اواخر زندگی خود بتواند بخواند.

او برای رهایی کشورش جنگید و اکنون احساس می کند باید فرصتی برای آموزش و پرورش ;i تا مدتها از آن محروم شده است داشته باشد – حتی اگر این به معنای نشستن در یک کلاس درس در کنار بچه های شش ساله باشد. جین اوبینچو (نائومی هریس) با دعوی پرشور خود حرکت می کند و از مبارزات وی برای اخذ پذیرش پشتیبانی می کند. این دو نفر در کنار هم با مخالفت شدید والدین و مسئولانی روبرو می شوند که نمی خواهند یک مدرسه گرانبها را با اجازه ورود دادن به چنین پیرمردی هدر دهند.

فیلم The first grader
فیلم The first grader

مشخصات فیلم:

تاریخ اکران: 2010
محصول : انگلیس , آمریکا , کنیا
ژانر :
زندگی نامه، درام
کارگردان :
Justin Chadwick
بازیگران :
Naomie Harris,
Tony Kgoroge
Oliver Litondo
زیر نویس فارسی : دارد

فیلم The first grader
فیلم The first grader

The Grader First بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و این یک داستان واقعی است. در سال 2003 ، یک کنیایی بیسواد 84 ساله به نام Kimani Ng’ang’a Maruge ، با شنیدن قول دولت آموزش رایگان برای همه ، تصمیم به ثبت نام در مدرسه ای در همان نزدیکی گرفت که میانگین سنی همکلاسی های او فقط شش سال بود.

آنچه در پی آن بود طنز ، قهرمانانه و به طور بالقوه غم انگیز بود زیرا پیرترین دانش آموز ملتش توسط روستائیان محلی مورد تمسخر قرار گرفت ، از نظر جسمی به دلیل خوردن منابع گرانبها مورد حمله قرار گرفت ، اما همچنین به نیویورک دعوت شد تا نمایندگان سازمان ملل را در مورد اهمیت آموزش ابتدایی برای همگان خطاب کند.

جاستین چادویک ، کارگردان The Other Boleyn Girl (2008) و فیلمنامه‌نویس او Ann Peacock با قرار دادن نبردهای اخیر Maruge در رابطه با گذشته خود به عنوان جنگنده مائو مائو در دهه 1950 سعی بر این داشته اند که این داستان را تیره تر و غنی تر جلوه دهند.

فیلم The first grader
فیلم The first grader

منبع این مطلب تلگراف کو می باشد.
امیدواریم از دیدن این فیلم زیبا مانند فیلم های من سام هستم، شمشیرباز و آخرین سامورایی لذت ببرید.
با خانه دیدار دوست و معرفی فیلم های جدید همراه باشید.

برچسب ها